Ὁμιλια γιά τόν λόγο τοῦ Θεοῦ πού εἶναι κραταιότερος καί ἀπό τόν θάνατο. Ἁγίου Νικολάου Βελιμίροβιτς

Εάν τις τον λόγον μου τηρηση ου μη γεύσηται θανάτου εις τον αιώνα. (ΙΩΑΝ 8.52)

Όσο διαρκεί η φλόγα ενός κεριού σ’ ένα δωμάτιο, εκεί δεν υπάρχει σκοτάδι, διότι το κερί εκπέμπει φως. ’Άν το φαγητό αρτύνεται με αλάτι, συντηρείται και δεν σαπίζει. ’Άν κάποιος συντηρήσει στην καρδιά του τα λόγια του Χριστού, αυτός διατηρεί στην ψυχή του το άλας και το φως και η ζωή κατοικεί εντός του. Μια τέτοια ψυχή δεν θά σκοτεινιάσει σε τούτη τη ζωή, ούτε θά γνωρίσει τη σήψη του θανάτου.

Όποιος συντηρεί μέσα του τον λόγο του Χριστού, ο λόγος του Χριστού τον τρέφει, ένδοθεν, τον στηρίζει, τον φωτίζει και τον αναζωογονεί. Είτε είναι εν σώματι, είτε εκτός τού σώματος, πάντως αισθάνεται εξίσου ζωντανός μέσα απ’ το λόγο του Χριστού.Ο θάνατος μπορεί να χωρίσει τήν ψυχή από το σώμα του, αλλά όχι και από τον Χριστό, δηλαδή από τήν αθάνατη και αιώνια ζωή. Ο θάνατος του σώματός του απλώς θά επιτρέψει στή ζωηφόρο ψυχή του μια πιο ελεύθερη έξοδο για να εγκολπωθεί τον Ηγαπημένο Χριστό, τον Ζωοδότη.

Αλλα, αδελφοί μου, τί σημαίνει να συντηρούμε εντός μας τον λόγο του Θεού; Σημαίνει, πρώτον, να συντηρούμε το λόγο του Χριστού στο νου μας, να τον σκεπτόμαστε• δεύτερον, να συντηρούμε τον λόγο του Χριστού στην καρδιά μας αγαπώντας τον τρίτον, να συντηρούμε τον λόγο του Χριστού στη, θέλησή μας, εκπληρώνοντας τον με τις πράξεις μας τέταρτον, να συντηρούμε τον λόγο του Χριστού στη γλώσσα μας, ομολογώντας τον ανοικτά όπου δει. ’Έτσι, το να συντηρούμε τον λόγο του Χριστού σημαίνει να πληρούμεθα με αυτόν και να τον εφαρμόζουμε. Όποιος συντηρεί με αυτόν τον τρόπο τον λόγο του Χριστού, στ’ αλήθεια δεν θά γευτεί ποτέ θάνατο.

Ω Κύριε, Παντοδύναμε Κύριε, Σύ, που είσαι κραταιότερος από τον θάνατο, δώσε μας δύναμη και κατανόηση, ώστε να τηρήσουμε τον άγιο λόγο Σου μέχρι τέλους – ώστε να μη γευτούμε ποτέ τον θάνατο και ό θάνατος ποτέ να μην μάς γευθεί και  σήψη ποτέ να μην αγγίξει τις ψυχές μας.

Πανοικτίρμον Κύριε ελέησον ημάς!

Ότι Σοι πρέπει πάσα δόξα, τιμή και προσκύνησις εις τούς αιώνας των αιώνων. Αμήν.

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. Ο ΠΡΟΛΟΓΟΣ ΤΗΣ ΑΧΡΙΔΟΣ. ΜΗΝΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ.
ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΑΘΩΣ.

http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2018/02/blog-post_83.html?m=1