Πραγματοποιήθηκε η έναρξη της συνεδρίασης του Περιφερειακού Δικαστηρίου του Κιέβου – Σβιατοσίνσκι, για την ποινική δίωξη του Μητροπολίτη Τσερκάσι κ. Θεοδοσίου.
 
Να αναφερθεί ότι μεταξύ άλλων ο Ουκρανός Ιεραρχής διώκεται από τις Αρχές για παράθεση αποσπάσματος του Αγίου Λουκά της Κριμαίας!
 
Ακολουθεί η ομιλία του Μητροπολίτη Θεοδοσίου πριν από την έναρξη της συνεδρίασης:
 
Αξιότιμε Πρόεδρε του Δικαστηρίου!
 
Προσδοκώ σε μια αμερόληπτη και αντικειμενική εξέταση αυτής της υπόθεσης, με την αποσαφήνιση όλων των περιστάσεων.
 
Αυτή η ομιλία είναι μια δήλωση της άποψής μου σχετικά με την ποινική διαδικασία, στην οποία ΔΕΝ θεωρώ τον εαυτό μου ένοχο.
 
Θεωρώ ότι το κατηγορητήριο είναι μια αβάσιμη κατηγορία, η οποία μαρτυρεί πολιτική καταπίεση από τις σύγχρονες υπηρεσίες επιβολής του νόμου κατά του κλήρου και των πιστών της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας.
 
Αυτό το κατηγορητήριο, που μου παρουσιάστηκε από την εισαγγελία, καταδεικνύει μια κατάφωρη παραβίαση των συνταγματικών δικαιωμάτων ενός πολίτη της Ουκρανίας στο πρόσωπό μου, προσπαθώντας να καταδικάσει ένα άτομο χωρίς κανένα λόγο.
 
Δείχνει επίσης περιφρόνηση για τους αγίους που τιμά η Ορθόδοξη Εκκλησία.
 
Κατηγορούμαι σύμφωνα με το μέρος 1 του άρθρου 161 του Ποινικού Κώδικα της Ουκρανίας, δηλαδή, αναφέρω, για «σκόπιμες ενέργειες που αποσκοπούν στην υποκίνηση εθνικού, φυλετικού ή θρησκευτικού μίσους και εχθρότητας λόγω φυλής, χρώματος δέρματος, πολιτικών, θρησκευτικών ή άλλων πεποιθήσεων, φύλου, αναπηρίας, εθνικής και κοινωνικής καταγωγής, περιουσιακής κατάστασης, τόπου κατοικίας, γλώσσας ή άλλων λόγων».

 
Όσον αφορά τη λεγόμενη «υποκίνηση θρησκευτικού μίσους», πρέπει να σημειωθεί ότι ο αριθμός των θρησκευτικών οργανώσεων στην Ουκρανία και η ποικιλομορφία τους αντιστοιχούν στην ποικιλομορφία των συνθηκών υπό τις οποίες σχηματίστηκαν, στις ιδιαιτερότητες της ιστορικής διαδρομής και στα χαρακτηριστικά των επιμέρους θρησκειών. Αυτό είναι φυσικό!
 
Και αυτό φυσικά γίνεται αιτία θεολογικής συζήτησης, ακόμη και διαμάχης μεταξύ διαφορετικών θρησκευτικών οργανώσεων.
 
Αλλά αν μιλάμε για την κατάληψη εκκλησιών με τη βία, ή την καταστροφή τους, ή για πολιτικούς που υποκινούν το μίσος προς ένα συγκεκριμένο θρησκευτική οργάνωση, όπως συμβαίνει σήμερα σε σχέση με την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, την οποία εκπροσωπώ, τότε αυτό δεν είναι «υποκίνηση μίσους και εχθρότητας».
 
Και αν μιλάμε για μια ειρηνική θεολογική συζήτηση μεταξύ εκπροσώπων διαφορετικών θρησκειών σε ισότιμη βάση, πώς μπορεί να ερμηνευτεί ως «υποκίνηση εθνικού, περιφερειακού, φυλετικού ή θρησκευτικού μίσους και εχθρότητας»!
 
Είναι ακριβώς αυτό το είδος της θεολογικής πολεμικής σε ισότιμη βάση για το οποίο κατηγορούμαι σήμερα.
 
Εγώ, ως Επίσκοπος της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, Μητροπολίτης, επικεφαλής της επισκοπής Τσερκάσι και Κανίβ, ως δημόσιο πρόσωπο, ενήργησα πάντοτε στο πλαίσιο της ισχύουσας νομοθεσίας της Ουκρανίας και σε καμία περίπτωση δεν ενήργησα αντίθετα (όπως αναφέρεται στο κατηγορητήριο), αλλά μόνο σύμφωνα με το Σύνταγμα της Ουκρανίας!
 
Σήμερα, η Ουκρανία συνεχίζει να δηλώνει ότι είναι ένα δημοκρατικό κράτος.
 
Ως εκ τούτου, ως πολίτης αυτής της χώρας, γεννημένος στο Κίεβο, ΑΠΑΙΤΩ και ΕΠΙΜΕΝΩ στο συνταγματικό μου δικαίωμα στην Ελευθερία του Λόγου – το δικαίωμα ενός ατόμου να εκφράζει ελεύθερα τις ιδέες ή τις απόψεις του χωρίς το φόβο αντιποίνων, λογοκρισίας, κυρώσεων, με τη δυνατότητα να διαμορφώνει την ατζέντα σε αφηγηματικό και σημειολογικό επίπεδο.
 
Η ελευθερία του λόγου κατοχυρώνεται σε πολλά διεθνή και ουκρανικά έγγραφα, όπως η Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων (άρθρο 19), η Σύμβαση για την Προστασία των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και των Θεμελιωδών Ελευθεριών (άρθρο 10) και το Σύνταγμα της Ουκρανίας, το οποίο ορίζει στο άρθρο 34: Καθένας εγγυάται το δικαίωμα στην ελευθερία της σκέψης και του λόγου, στην ελεύθερη έκφραση των απόψεων και των πεποιθήσεών του. Καθένας έχει το δικαίωμα να συλλέγει, να αποθηκεύει, να χρησιμοποιεί και να διαδίδει ελεύθερα πληροφορίες προφορικά, γραπτά ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο και κατά την κρίση του.
 
Το άρθρο 35 του Συντάγματος της Ουκρανίας προβλέπει ότι – «Καθένας έχει δικαίωμα στην ελευθερία της κοσμοθεωρίας και της θρησκείας.
 
Το δικαίωμα αυτό περιλαμβάνει την ελευθερία να ομολογεί κανείς οποιαδήποτε θρησκεία ή να μην ομολογεί καμία θρησκεία, να τελεί ελεύθερα θρησκευτικές λατρείες και τελετουργίες ατομικά ή συλλογικά και να ασκεί θρησκευτικές δραστηριότητες.
 
Η εκκλησία και οι θρησκευτικές οργανώσεις στην Ουκρανία διαχωρίζονται από το κράτος και το σχολείο από την εκκλησία.
 
Καμία θρησκεία δεν μπορεί να αναγνωριστεί από το κράτος ως υποχρεωτική».
 
Θα ήθελα να σημειώσω ότι, δυστυχώς, η ελευθερία του λόγου και της συνείδησης στη χώρα μας δεν ισχύει για όλους.
 
Οι πιστοί και οι κληρικοί της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας περιφρονούνται και θεωρούνται σχεδόν πολίτες τρίτης κατηγορίας.
 
Μια από τις αποδείξεις αυτού είναι ότι η αστυνομία δεν δέχεται αναφορές για ποινικά αδικήματα από όλους.
 
Για παράδειγμα, έχω απευθυνθεί αρκετές φορές στην αστυνομία με αναφορές σχετικά με παράνομες ενέργειες εναντίον της επισκοπής Τσερκάσι και των πιστών της, αλλά δεν έχει καταγραφεί καμία καταγγελία και δεν έχει ξεκινήσει καμία ποινική διαδικασία.
 
Απευθύνθηκα επίσημα στον Διαμεσολαβητή, Dmytro Lubinets, με επίσημη επιστολή σε νομική γλώσσα με κατάλογο και αποδεικτικά στοιχεία για παραβιάσεις των δικαιωμάτων των πιστών στην περιοχή Τσερκάσι. Δεν υπήρξε καμία απάντηση.
 
Τι άλλο είναι αυτό παρά μια προκατειλημμένη στάση απέναντι στους πιστούς της UOC και εμένα προσωπικά, ως πολίτη της Ουκρανίας, ο οποίος, θεωρητικά, θα έπρεπε να προστατεύεται σε κρατικό επίπεδο από το Σύνταγμα της χώρας και τους νόμους της;
 
Το κράτος στο πρόσωπο των αξιωματούχων του, ξεκινώντας από τον Πρόεδρο και καταλήγοντας στον αστυνομικό της περιοχής, ΕΊΝΑΙ ΥΠΟΧΡΕΩΜΈΝΟ ΝΑ ΕΓΓΥΆΤΑΙ την προστασία των δικαιωμάτων και των ελευθεριών μας.
 
Αυτή είναι η ΥΠΟΧΡΕΩΣΗ του κράτους προς εμάς, τους πολίτες της Ουκρανίας! Ωστόσο, φαίνεται ότι αυτή η υποχρέωση σε σχέση με ορισμένες κατηγορίες ουκρανών πολιτών έχει καταπατηθεί πλήρως και δεν εκπληρώνεται.
 
Είχα ήδη την ευκαιρία να μιλήσω έξι φορές στην 54η και 55η σύνοδο του Συμβουλίου Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων του ΟΗΕ για τις συστηματικές παράνομες ενέργειες εναντίον της Εκκλησίας μας.
 
Τα εκκλησιαστικά και ξένα μέσα ενημέρωσης δημοσιεύουν συνεχώς πληροφορίες για παράνομες ενέργειες κατά της Εκκλησίας μας.
 
Εκπρόσωποι της Αποστολής του ΟΗΕ για την Παρακολούθηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων στην Ουκρανία συναντήθηκαν με ορθόδοξους πιστούς από το Τσερκάσι, οι οποίοι είχαν υποφέρει από τις παράνομες ενέργειες των εκπροσώπων της OCU.
 
Επίσης, εκπρόσωποι της Αποστολής του ΟΗΕ για την Παρακολούθηση των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων παρακολούθησαν επανειλημμένα δικαστικές ακροάσεις στο περιφερειακό δικαστήριο Sosnovsky του Τσερκάσι για να εξετάσουν την πρώτη ποινική υπόθεση που κατασκευάστηκε εναντίον μου.
 
Πιστεύω ότι το Γραφείο της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας στην περιοχή Τσερκάσι δεν του αρέσει το γεγονός ότι φέρνουμε τις παραβιάσεις των ανθρωπίνων δικαιωμάτων στην περιοχή Τσερκάσι στην προσοχή της διεθνούς κοινότητας.
 
Και δεδομένου ότι εμπιστεύονται μόνο τα «θύματά» τους, τους «μάρτυρες» και τους «εμπειρογνώμονες», δεν αναζητούν νέα «θύματα» για να κατασκευάσουν νέες κατηγορίες εναντίον μου, για παράδειγμα, μεταξύ Εβραίων, Ελληνοκαθολικών, Μουσουλμάνων ή εκπροσώπων άλλων θρησκειών και πεποιθήσεων.
 
Και δεν θα μπορέσουν να τα βρουν εκεί. Απλώς καλούν τους αποδεδειγμένους κληρικούς της OCU, τους ίδιους μάρτυρες, τους ίδιους εμπειρογνώμονες σε αυτή τη βρώμικη δουλειά.
 
Και τώρα, αφού απέτυχαν να πετύχουν στα δικαστήρια του Τσερκάσι στις τεχνητά κατασκευασμένες υποθέσεις εναντίον μου, αποφάσισαν να προσπαθήσουν να εφαρμόσουν το ίδιο σχέδιο στον τόπο κατοικίας μου – στην Εισαγγελία Fastiv και στο Περιφερειακό Δικαστήριο Kyiv-Svyatoshinsky. Ελπίζω όμως ότι ούτε εδώ θα τα καταφέρουν και ότι θα επικρατήσει η δικαιοσύνη.
 
Είναι οι δημόσιοι υπάλληλοι στην Ουκρανία που προσπαθούν σήμερα να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη των πολιτών της χώρας, των ενοριτών της UOC και άλλων θρησκειών, με μοναδικό στόχο να δημιουργήσουν μια αρνητική εικόνα για την Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία και τους κληρικούς της.
 
Ο σκοπός αυτής της δυσφήμισης, κατά τη γνώμη μου, είναι ότι είναι αδύνατο να απαγορευτούν νομικά οι δραστηριότητες της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας στην Ουκρανία με τρόπο που να συνάδει με την ισχύουσα νομοθεσία της Ουκρανίας.
 
Ως εκ τούτου, προφανώς, αποφασίστηκε στο υψηλότερο επίπεδο να αποφασιστεί η τύχη της UOC με διαφορετικό τρόπο: να φυλακιστούν οι ανυποχώρητοι κληρικοί της UOC και να «μεταφερθούν» όλες οι εκκλησίες της στην OCU κατά παράβαση του νόμου.
 
Αυτό είναι όλο. Και οι αρχές δεν νοιάζονται καθόλου για τους πιστούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, οι οποίοι αριθμούν πάνω από εξήμισι εκατομμύρια στην Ουκρανία, οι οποίοι είναι πολίτες της χώρας τους με συνταγματικά δικαιώματα.
 
Θα ήθελα επίσης να επιστήσω την προσοχή του Δικαστηρίου στο γεγονός ότι πριν από την πλήρους κλίμακας παρενόχληση και δίωξη της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας, η οποία ξεκίνησε το 2019 και απέκτησε τη μέγιστη ισχύ το 2022 (και αυτή η δίωξη άνοιξε ένα ευρύ πεδίο για την κατάσχεση της περιουσίας της UOC από το «άλλη θρησκευτική οργάνωση» – την OCU), πριν από την έναρξη αυτών των διώξεων, κανένα από τα θύματα, σύμφωνα με τις καταθέσεις των οποίων έχει πλέον κινηθεί ποινική διαδικασία εναντίον μου και άλλων ιεραρχών της UOC, δεν είχε εκφράσει ποτέ τη θέση του «προσβολής» ως απάντηση στη θεολογική μας πολεμική με τη θρησκευτική οργάνωση τους.
 
Ούτε εξέφρασαν ποτέ την «προσβολή» τους για τη δίκαιη κριτική μας στις παράνομες «μεταβιβάσεις» εκκλησιών από την UOC στην OCU.
 
Και τώρα, υπό την εποπτεία των ειδικών υπηρεσιών, προσπαθούν να χρησιμοποιήσουν το δικαστικό σύστημα της Ουκρανίας για να παρενοχλήσουν την «ανεπιθύμητη» Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, τη μεγαλύτερη εκκλησία της χώρας από άποψη αριθμού ενοριών, κληρικών και μοναχών.
 
Όλα τα θύματα και οι μάρτυρες σε αυτή την ποινική διαδικασία είναι επίσημοι κληρικοί της OCU, οι οποίοι εργάζονται εκεί ως «ιερείς».
 
Όσον αφορά την κατηγορία ότι ανέφερα απόσπασμα του Αγίου Λουκά (Βοϊνο-Γιασενέτσκι) την ημέρα της 100ης επετείου της χειροτονίας του σε επίσκοπο.
 
Αξιότιμο δικαστήριο, η κατηγορία αυτή είναι εντελώς παράλογη, δεδομένου του εξής:
 
Πρώτα απ’ όλα, ο Άγιος Λουκάς είναι ένας άγιος του οποίου η μνήμη τιμάται όχι μόνο στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, αλλά και στην ίδια την OCU.
 
Η ζωή αυτού του αγίου-χειρουργού είναι στενά συνδεδεμένη με την Ουκρανία. Ο Άγιος Λουκάς επισκέφθηκε το Τσερκάσι πολλές φορές και οι γονείς του είναι θαμμένοι κάτω από τον Καθεδρικό Ναό του Τσερκάσι.
 
Η μνήμη του τιμάται όχι μόνο από την Εκκλησία, αλλά και από όλους τους πιστούς επαγγελματίες της ιατρικής στην Ουκρανία, καθώς ο Άγιος Λουκάς είναι εξέχοντος χειρουργός και επιστήμονας του εικοστού αιώνα.
 
Στις προσευχές κάθε Θείας Λειτουργίας, μνημονεύουμε τους αγίους, ιδιαίτερα στις ημέρες μνήμης και στις επετείους τους.
 
Ο Αρχιεπίσκοπος Λουκάς Βοϊνο-Γιασενέτσκι αγιοποιήθηκε από την Ιερά Σύνοδο της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας το 1995.
 
Η αγιοποίηση αυτή αναγνωρίστηκε ευρέως σε ολόκληρο τον ορθόδοξο κόσμο, ιδιαίτερα στις Εκκλησίες της Ελλάδας και στις Εκκλησίες ελληνικής καταγωγής.
 
Σήμερα, εκατοντάδες εκκλησίες έχουν χτιστεί προς τιμήν του στην Ουκρανία, την Ελλάδα, την Ευρώπη, την Αμερική και την Ασία.
 
Ιδρύονται κοινωνίες ορθόδοξων ιατρών με το όνομα του Αγίου Λουκά, ανοίγονται ιατρικά ιδρύματα προς τιμήν του, διοργανώνονται διεθνή συνέδρια και εκδίδονται βιβλία.
 
Η μνήμη του αγίου απαθανατίζεται επίσης στην περιοχή του Τσερκάσι.
 
Ο προκάτοχός μου, Μητροπολίτης Σοφρώνιος, αποκάλυψε ένα μνημείο του Αγίου Λουκά στο χωριό Dengi κοντά στο Τσέρκασι, και δύο μεγαλοπρεπή μνημεία του Αγίου ανεγέρθηκαν στην πόλη του Τσέρκασι με δαπάνη της επισκοπής του Τσέρκασι.
 
Γιατί σας το λέω αυτό; Επειδή η ποινική διαδικασία εναντίον μου άνοιξε ακριβώς για την ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΗ ΠΑΡΑΘΕΣΗ της ομιλίας του Αγίου Λουκά προς το ποίμνιό του, προς τους ορθόδοξους πιστούς, την οποία διάβασα ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΑ για το δικό μου ποίμνιο στο Τσερκάσι, προς τους σύγχρονους πιστούς.
 
Ο παραλογισμός αυτής της κατάστασης είναι ότι η OCU τιμά επίσης τον Άγιο Λουκά και χτίζει τις εκκλησίες της προς τιμήν του, και έτσι τιμά επίσης τη μνήμη του.
 
Και την ίδια στιγμή, αντιλαμβάνονται την ΚΥΡΙΟΛΕΚΤΙΚΗ παράθεση του Αγίου Λουκά, η οποία δεν τους αρέσει επειδή εκθέτει τη θεολογική (εκκλησιολογική) αδυναμία τους, ως υποκίνηση θρησκευτικού μίσους εναντίον τους!
 
Τότε ας μηνύσουν τον ίδιο τον Άγιο Λουκά! Ας μηνύσουν τον Άγιο. Εγώ απλώς ανέφερα τα λόγια του Αγίου Λουκά!
 
Όλα αυτά τα θεωρώ ως μεροληπτική και εχθρική στάση απέναντι στην Ουκρανική Ορθόδοξη Εκκλησία, τους αγίους της και τους πιστούς της, συμπεριλαμβανομένου του κλήρου.
 
Και αυτό είναι που θεωρώ ως «υποκίνηση θρησκευτικού μίσους».
 
Αλλά αυτό δεν γίνεται ούτε από εμένα, ούτε από τον Άγιο Λουκά, αλλά από τους εκπροσώπους της OCU, οι οποίοι παριστάνουν τα «θύματα» σε αυτή τη διαδικασία.
 
Η εν λόγω ποινική διαδικασία μαρτυρεί τα εξής: Το Γραφείο της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας στην περιοχή Τσερκάσι έχει προσωπικό συμφέρον (ή εντολή, δεν ξέρω) να με απομακρύνει από τη θέση του Μητροπολίτη Τσερκάσι και Κανίβ, ο οποίος ηγείται της μεγαλύτερης θρησκευτικής κοινότητας στην περιοχή Τσερκάσι, με φυλάκιση ή με δυσφήμιση μέσω δικαστικής απόφασης.
 
Αν δεν είμαι εδώ, θα είναι πολύ πιο εύκολο να καταλάβουν τις εκκλησίες μας και να τις μεταφέρουν στην OCU, θα είναι πολύ πιο εύκολο να ρίξουν πληροφοριακή βρωμιά στους πιστούς της UOC και να μην φοβούνται ότι αυτό θα γίνει γνωστό στο εξωτερικό – στον ΟΗΕ και στον δυτικό Τύπο.
 
Επίσης, η Υπηρεσία Ασφαλείας της Ουκρανίας έχει προσωπική μνησικακία εναντίον μου, καθώς έχω επανειλημμένα επικρίνει τις ενέργειες του γραφείου της στην περιοχή του Τσερκάσι σχετικά με την εμπλοκή τους στην επιδείνωση της θρησκευτικής ζωής στην περιοχή του Τσερκάσι και την ποινική διαδικασία που κινήθηκε εναντίον μου και άλλων κληρικών.
 
Το κατηγορητήριο και το υλικό της ποινικής διαδικασίας, το οποίο μου ανοίχτηκε σύμφωνα με τον Κώδικα Ποινικής Δικονομίας της Ουκρανίας, απαξιώνουν σαφώς όλους τους κληρικούς της Ουκρανικής Ορθόδοξης Εκκλησίας εν γένει.
 
Η αναληθοφάνεια στην ενημέρωση σχετικά με την UOC, καθώς και η διεξαγωγή μιας συναισθηματικά φορτισμένης ενημερωτικής εκστρατείας με στόχο τη διαμόρφωση της κοινής γνώμης, αποδεικνύει τη συνειδητότητα των ενεργειών των αξιωματικών της Υπηρεσίας Ασφαλείας της Ουκρανίας που είναι υπεύθυνοι για την ενημέρωση και αποτελούν στην πραγματικότητα ενέργειες που αποσκοπούν στην υποκίνηση εθνικού, φυλετικού και θρησκευτικού μίσους και εχθρότητας και στην προσβολή των συναισθημάτων των Ουκρανών πολιτών σε σχέση με τις θρησκευτικές τους πεποιθήσεις.
 
Έτσι, για να συνοψίσουμε όλα τα παραπάνω, μπορούμε να δηλώσουμε ότι η ποινική δίωξη δεν πρέπει και δεν μπορεί να βασίζεται σε υποθέσεις, προσωπικά παράπονα και προκαταλήψεις κατά του κατηγορουμένου.
 
Πιστεύω ότι ασκείται άλλη μια αδικαιολόγητη ποινική δίωξη εναντίον μου και θεωρώ ότι αποτελεί καταπάτηση της ελευθερίας του λόγου μου – του δικαιώματός μου ως ανθρώπου και πολίτη της Ουκρανίας να εκφράζω ελεύθερα τις ιδέες ή τις απόψεις μου χωρίς το φόβο αντιποίνων, λογοκρισίας, κυρώσεων και με τη δυνατότητα να σχηματίζω και να εκφράζω τη δική μου γνώμη.
 
 
στις 3:00 μ.μ.
 
 
 
https://aktines.blogspot.com/2024/05/blog-post_400.html