Ό Μητροπ. Ιερόθεος επισημαίνει ότι ο π. Σεραφείμ Ρόουζ έχει επικεντρώσει την προσοχή του σε μερικά από τά κοινά σημεία τά οποία κατέγραψε ο Μούντυ, από τις περιγραφές όσων είχαν τέτοιες εμπειρίες. Τά κοινά σημεία είναι τρία: 1) Ή λεγάμενη εξωσωματική εμπειρία. 2) Η συνάντηση με τούς άλλους. 3) Η ύπαρξη φωτός, ή φωτεινής ύπαρξης. Δίδοντας από τον Μούντυ περιγραφές τέτοιων περιπτώσεων.
         Ενδεικτικά παραδείγματα δείχνουν πραγματικά ότι, «ό άνθρωπος τις στιγμές εκείνες βιώνει την ύπαρξη ενός άλλον κόσμον». Και, χωρίς να κάνει κριτική της κάθε εμπειρίας, εκείνο το οποίο τονίζει είναι ότι «όλοι βεβαιώνουν ότι υπάρχει και κάτι άλλο, εκτός από όσα βλέπουμε με τις αισθήσεις και σκεπτόμαστε με την λογική».
     Ο Μητρ. Ιερόθεος αναφέρει ότι, «κατά τη διάρκεια της ποιμαντικής του διακονίας άκουσε πολλούς ανθρώπους να διηγούνται παρόμοια περιστατικά. Άλλοτε ήσαν δικές τους εμπειρίες, κατά την περίοδο βαρείας ασθένειας, και άλλοτε ήσαν μαρτυρίες των δικών τους ανθρώπων, τούς όποιους παρακολουθούσαν…
 Τέτοια περιστατικά μπορεί κανείς να ακούσει στο Αγιον Όρος». «…Μου διηγήθηκαν-γράφει- διάφοροί αγιορείτες πατέρες περιστατικά από τις τελευταίες στιγμές άγιων και αμαρτωλών μοναχών».
  Ακολούθως δε, καταθέτει την προσωπική του μαρτυρία από την ασθένεια του Γέροντός του, Μητροπολίτου Εδέσσης Καλλινίκου, η οποία έχει ως εξής:
«Μετά την επέμβαση στον εγκέφαλό του, για να αφαιρεθεί ό όγκος, δημιουργήθηκε αιμορραγία και περιέπεσε σε βαθύ κώμα. Οι γιατροί πού τον παρακολουθούσαν είπαν ότι βρίσκεται στα όρια ζωής και θανάτου. Λειτουργούσε, βέβαια, ή καρδιά, αλλά ανέπνεε με κατάλληλο μηχάνημα. “Αν σταματούσε ή είσοδος τού αέρα, θα απέθνησκε. Όλα ήσαν πιθανά: ή να παραμείνει φυτό, ή να πεθάνει ή να ανανήψει. Όταν μετά μερικές ημέρες ανένηψε, διηγήθηκε με κλάμα και πολλή ένταση ένα φοβερό περιστατικό. Έλεγε ότι δεν ήταν όνειρο. Είχε δηλαδή συνείδηση ότι πρόκειται για μία πραγματικότητα. Και είδε τον εαυτό του έξω από το σώμα, ή ψυχή του παρακολουθούσε το σώμα του, πού βρισκόταν στο κρεβάτι του, καθώς επίσης και ότι παρακολουθούσε όλους εμάς, πού ήμασταν λυπημένοι, και ετοιμαζόμασταν για κηδεία.
Μάλιστα, υπέδειξε μία συγκεκριμένη νοσοκόμα από τις πολλές πού υπήρχαν, ή οποία τον μετρούσε για να αγοράσει το φέρετρο. Εκείνος καταλάβαινε ότι ή ψυχή του βγήκε από το σώμα, και μάλιστα έλεγε ότι εκείνη την ώρα έκανε ό ίδιος νεκρώσιμο τρισάγιο στον εαυτό του. Βέβαια, δεν γνωρίζω αν ήταν εξωσωματική εμπειρία, ή εμπειρία πλησίον τού θανάτου. Το γεγονός είναι ότι πρόκειται για μία κατάσταση έξω από την συνηθισμένη».
Ακολούθως ό Μητροπολίτης Ιερόθεος προβαίνει σε κριτική αυτών των εμπειριών από ορθόδοξη προοπτική
    Ό Μητροπολίτης Ναυπάκτου Ιερόθεος ατό βιβλίο του, αναφέρει τά εξής:
«Δεν είναι εύκολο να κρίνει κανείς τέτοιες καταστάσεις, διότι βρίσκονται έξω από τά συνηθισμένα… “Αν κάποιος λογικά σκεπτόμενος άνθρωπος, ακόμη και ένας επιστήμονας ψυχίατρος, μελετήσει οπτασίες άγιων ανθρώπων, μπορεί να καταλήξει σε εσφαλμένα συμπεράσματα. Και όμως, τέτοιες αποκαλύψεις, που αφθονούν, τόσο σε παλαιό κείμενα, όσο και σε σύγχρονες παραδόσεις, είναι αληθινές. 
Πρέπει να παρατηρήσουμε ότι, δεν έχουμε το δικαίωμα να απορρίψουμε όλες τις εμπειρίες, επειδή υπερβαίνουν τις δικές μας προϋποθέσεις. Βεβαίως, πρέπει να είμαστε πολύ προσεκτικοί και να μη δεχόμαστε κάθε εμπειρία ως αληθινή, διότι ενεδρεύει η πλάνη».
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. “ΕΠΙΘΑΝΑΤΙΕΣ” ΕΜΠΕΙΡΙΕΣ. ΣΤΟ ΚΑΤΩΦΛΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ
ΚΑΡΔΙΟΛΟΓΟΣ ΚΑΘΗΓΗΤΗΣ ΠΑΘΟΛΟΓΙΑΣ ΠΑ. ΑΘΗΝΩΝ ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΑΒΡΑΜΙΔΗΣ. ΕΚΔΟΣΕΙΣ ΤΗΝΟΣ.
 
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2015/10/blog-post_40.html