Ο Κύριος τους έδωσε την απάντηση που ταιριάζει σ’ όλους ανεξαίρετα τους σαρκικούς ανθρώπους, σ’ όλους όσοι είναι προσκολλημένοι στα εγκόσμια, σ’ όλους όσοι ζουν μέσα στην αμαρτία, στις ατέλειωτες βιοτικές μέριμνες καί στις υλικές απολαύσεις. Απάντησε, λοιπόν, ο Θεάνθρωπος στούς Φαρισαίους: «Η βασιλεία του Θεού δεν έρχεται μέ τρόπο ορατό», δηλαδή η βασιλεία του Θεού δεν θα γίνει αντιληπτή μέ τα σωματικά μάτια μας, «ούτε θα πούνε τότε, “Να, εδώ είναι” ή “Να, εκεί είναι”. Γιατί η βασιλεία τού Θεού είναι κιόλας μέσα σας». Αυτό σημαίνει: Πρέπει ν’ αφήσετε τη σαρκική καί αμαρτωλή ζωή, να μετανοήσετε, να ζήσετε σύμφωνα μέ τίς ευαγγελικές εντολές, να καθαρίσετε καί να στολίσετε μ’ αυτές τον ναό της ψυχής σας. Αν έτσι κάνετε, το Άγιο Πνεύμα θα επισκεφτεί την ψυχή σας, γιά να ολοκληρώσει την κάθαρση καί τόν στολισμό της. Σε τέτοιον ναό έρχεται ο Θεός καί εγκαθιδρύει την πνευματική καί αόρατη, αλλά συνάμα καί αισθητή καί αντιληπτή, βασιλεία Του. Όποιος δέχτηκε μέσα του τη βασιλεία του Θεού, αυτός έχει ξεκάθαρη αντίληψη γιά τή δεύτερη έλευση του Θεανθρώπου- αυτός μπορεί ν’ αναγνωρίσει τον Αντίχριστο καί να τον αποφύγει ή να του αντισταθεί. Όποιος, όμως, δεν δέχτηκε μέσα του τη βασιλεία του Θεού, αυτός δεν θ’ αναγνωρίσει τόν Αντίχριστο καί οπωσδήποτε θα γίνει, χωρίς να τό αντιληφτεί, οπαδός του- αυτός δεν θα καταλάβει τό πλησίασμα του τέλους του κόσμου καί της φοβερής δευτέρας παρουσίας του Χριστού, η οποία θα τον βρεί απροετοίμαστο.
Καμιά ανθρώπινη διδασκαλία, καμιά διδασκαλία πού γίνεται μέ τόν λόγο καί τίς λέξεις, δεν αρκεί γιά να διδαχτεί η ψυχή. Η ψυχή χρειάζεται τή διδαχή του ίδιου του Θεού. Όποιος απέκτησε μέσα του τη βασιλεία του Θεού, διδάσκεται καί κατευθύνεται από το Άγιο Πνεύμα, πού τον οδηγεί «σε όλη την άλήθεια». Αυτό δεν τόν αφήνει ν’ απατηθεί από τό ψεύδος, πού, γιά να γίνει πιστευτό, φορά τό ένδυμα της αλήθειας.
Πολύ σωστά κάποιος μακάριος μοναχός, μιλώντας γιά τον Αντίχριστο, είπε: «Πολλοί θα πιστέψουν στον Αντίχριστο καί θ’ αρχίσουν να τον δοξάζουν σάν θεό παντοδύναμο. Αυτοί, όμως, πού έχουν πάντοτε τον Θεό μέσα τους καί την καρδιά τους φωτισμένη, θα δουν την αλήθεια μέ την καθαρή τους πίστη καί θα τόν αναγνωρίσουν. Όλοι όσοι θα έχουν τή θεία γνώση καί κρίση, θα αντιληφτούν την έλευση τού Τυράννου. Όσοι, όμως, θα έχουν προσκολλημένο τόν νου τους στα πράγματα της ζωής αυτής καί θ’ αγαπούν τά γήινα, δεν θα αντιληφτούν την έλευσή του, δεμένοι καθώς θα είναι μέ τά εγκόσμια. Καί τόν λόγο τού Θεού αν ακούσουν, δεν θα τόν πιστέψουν, αλλά μάλλον θα αποστραφούν τον άνθρωπο πού θα τόν κηρύξει». Τρελό, αξιοκαταφρόνητο καί αξιολύπητο θα θεωρήσουν τόν κήρυκα τού θείου λόγου. Η ανθρωπότητα, σκοτισμένη από το σαρκικό της φρόνημα, δεν θα πιστέψει στη δεύτερη έλευση του Κυρίου. «Στις έσχατες μέρες», λέει ο απόστολος, «θα εμφανιστούν άνθρωποι πού θα ακολουθούν τίς δικές τους επιθυμίες. Θα σας εμπαίζουν καί θα σας ρωτούν: “Τί έγινε μ’ εκείνη την υπόσχεση ότι θα ξανάρθει ο Κύριος; Οι πατέρες μας πέθαναν, αλλά τά πάντα παραμένουν όπως ήταν από την αρχή του κόσμου”».
Άγιος Ιγνάτιος Μπριαντσανίνωφ
ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ. ΑΣΚΗΤΙΚΕΣ ΟΜΙΛΙΕΣ Β
ΙΕΡΑ ΜΟΝΗ ΠΑΡΑΚΛΗΤΟΥ
http://apantaortodoxias.blogspot.gr/2016/12/blog-post_80.html