Τοῦ π. Ἰωάννη Ρωμανίδη
Νομίζουν ὅτι τὰ δόγματα εἶναι νὰ τὰ βάλλουμε σ’ ἕνα ντουλάπι καὶ νὰ τὰ βγάζουμε κάποτε-κάποτε νὰ τὰ προσκυνᾶμε, τὴν Κυριακή τῆς Ὀρθοδοξίας, ὅταν ἑορτάζουμε καμμία Οἰκουμενικὴ Σύνοδο ἢ κανέναν μεγάλο Πατέρα τῆς Ἐκκλησίας.
Τότε, βγάζουμε τὰ δόγματα, τὰ ξεσκονίζουμε, δηλαδὴ καὶ τὰ ἐμφανίζουμε λειτουργικά. Ἡ Ἐκκλησία ἔχει βέβαια ὡραῖες ἀκολουθίες καὶ τὰ προσκυνᾶμε. Καὶ μόλις τελειώσει ἡ προσκύνηση, τότε τὰ ξαναβάζουμε πάλι στὸ ντουλάπι, γιὰ νὰ μαζέψουν πάλι σκόνη, γιὰ νὰ μποροῦμε νὰ τὰ ξαναβγάλουμε τοῦ χρόνου, νὰ τὰ ξεσκονίσουμε πάλια καὶ πάλι νὰ τὰ προσκυνᾶμε.
Καὶ δὲν βλέπουν καμμία σχέση μεταξὺ δόγματα καὶ θεραπείας, ποὺ φθάσαμε μέχρι τέτοιου σημεῖο ποὺ κάποιος Ἀρχιεπίσκοπος, ὄχι τῆς Ἐκκλησίας τῆς Ἑλλάδος, σὲ ἕνα συνέδριο μᾶς εἶπε ὅτι….
ὁ Ἄρειος ἦταν… ἅγιος ἄνθρωπος. Μείναμε μὲ ἀνοικτό το στόμα. Εἶπε “ἅγιος ἦταν, ἀλλὰ εἶχε πέσει ἔξω στὰ δογματικὰ θέματα, ἀλλὰ ὁ ἴδιος ἦταν ὅμως ἅγιος”. Καὶ βέβαια, ἐταύτιζε τὴν ἁγιότητα μὲ τὸ ὅτι ἦταν ἐνδεχομένος καλὸς ἄνθρωπος.
Ἀπὸ τὸ Βιβλίο “Ἐμπειρικὴ Δογματική τῆς Ὀρθοδόξου Καθολικῆς Ἐκκλησίας”
orthodoxia-ellhnismos.
http://omothimadon.gr/?paged=3